منوچهر منطقی دبیرستاد توسعه فناوریهای حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته در گفتوگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: تاکسی هوایی به دو گروه بین شهری یا استانی و درون شهری تقسیم میشود. تاکسی هوایی بین شهری یا بین استانی از هواپیماهای کوچک و فرودگاههای که بار ترافیکی کمی دارند بهره میبرد. با استفاده از تاکسی هوایی و هواپیماهای کوچک میتوانیم از ۷۰ الی ۸۰ درصد فرودگاه های بدون ترافیک کشور استفاده کنیم.
او ادامه داد: قرار بود مهر امسال آسمان ایران پدیده جدیدی را تجربه کند و تاکسیهای هوایی بین شهری ، بار بخشی از حملونقل عمومی کشور را بهدوش بکشند، اما به دلیل وجود مشکلاتی این مسئله به بهمن ماه موکول شد و قرار است بهمن ماه تاکسی هوایی بین شهری از تهران راه اندازی شود.
فروشگاه رابوکالا
فروشگاه اسباب بازی
فروشگاه لیدی مد
فروشگاه خانه چین
منطقی افزود: بخش دیگر تاکسی هوایی که دنیا به سمت آن در حال حرکت است تاکسی هوایی و پهپادهایی عمود پرواز است که میتواند یک تا چند نفر را جابجا کند. تاکسی هوایی عمود پرواز قابلیت دارد هم بین شهری و هم درون شهری فعالیت کند.
او ادامه داد: تا کنون چند شرکت دانش بنیان در بخش دوم تاکسی هوایی فعالیتهای خوبی را انجام دادند و حتی یک شرکت در سطح بین الملل شناخته شده است. این شرکت شناخته شده پروژهای دارد که تا سال ۲۰۲۴ به اتمام میرسد و پس از آن وارد مرحله آزمایش تاکسی هوایی عمود پرواز میشویم.
منطقی گفت: اگر این پروژه دوم با موفقیت انجام شود میتوانیم اعلام کنیم که زمینه تولید فناوری تاکسی هوایی درون شهری نیز فراهم شده است.
|